Livsviktigt!

Hej på er!

Jaha ja! Tack vare Jessika så är vi nu ett x antal tusenlappar fattigare härhemma! Tack vännen:-D. Och den där våren jag skulle vänta på för att köpa altanmöbler kom visst fortare än jag kunnat ana;-). Hade inte en tanke på att googla på konstrottingmöbler. Men den tanken planterade just Jessika så fint i mitt huvud igår:-). Sagt och gjort. Jag hittade en jättebra sida, där dom dessutom hade kampanjpriser just nu. Så vi slog till. Ett bord med sex stolar, svarta tillhörande dynor och ett par zinklyktor är nu påväg hem till oss med DHL. Tänk så fort saker & ting kan ändras. Här kommer en liten tjuvkik på grejerna: (lånade bilder)



Svarta dynor är praktiskt när man har barn. Fast vita är snyggast!




 Jag & mina lyktor:-S


Ikväll ska jag faktiskt iväg på en första del i en förstahjälpen kurs på barn. Livsviktigt att kunna! Och som det känns nu så har jag inte en aning om ifall jag skulle kunna hantera en nödsituation på rätt sätt om olyckan skulle vara framme. Och det är INTE bra! Så det känns mycket viktigt för mig att få bättre koll på det här. Och ska man vara riktigt krass så skulle man faktiskt behöva gå på såna här kurser vartannat år kanske, för att hålla det färskt i minnet hela tiden. Rannsaka er själva. När gick ni sist på en första hjälpen kurs? Jag själv minns inte ens sist när det var. Skammligt ju!

Har NI 100% koll på vad ni ska göra om ni ställs i en nödsituation med ditt eller någon annans barn?!

Kram på er♥


Kommentarer
Postat av: Sara

Ja genom min utbildning har vi fått det! Kanon viktigt att kunna! Ha så kul!

2010-09-08 @ 18:00:30
URL: http://ssksara.blogg.se/
Postat av: Sofie

Hej! Har fått en härlig blogg till att läsa då tydligen:-) Undrar vart du går på första hjälpen kurs för barn? Kram Sofie

2010-09-09 @ 06:54:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0