Frågestund? & husfight!


Hej på er!

Ännu en fullspäckad helg har tagit slut och en ny vecka har tagit vid. Jo, jag har varit dålig på att uppdatera, jag vet det! och jag hoppas ni förlåter mig för det;-)?! Jag måste än en gång bara tacka er för era kommentarer som dimper ner lite då och då och jag får möjligheten att läsa era åsikter:-). Det är jätteroligt!
Jag har också funderat lite på att ha en ev. frågestund?! Va tror ni om det? Skulle det finnas någon intresserad bland er tro? Och finns det något speciellt ni vill veta? Jag tänker naturligtvis svara på det mesta i såna fall:-). Ni får väl fundera lite ang. detta och hojta till med en kommentar om ni tycker det skulle vara roligt! Är intresset någorlunda stort så kör vi en i såna fall framöver....

Helgen då? Jo, den har varit till belåtenhet. Jag blev dock lite förkyld igen i slutet av veckan som var, men någon feber kom aldrig, de tackar jag för! Och nu känns det som det släpper mer och mer. På fredagen mös vi till härhemma som vanligt och grabbarna beställde pizza (deras favorit:-D) och jag gjorde mig istället en underbart god sallad med tonfisk, tomater, gurka, mozzarellaost och blandsallad, ringlade lite olivolja över och pressade en citron på toppen och så lite flingsalt såklart, mumma i magen! Sen blev de mys vid teven för hela slanten. Och visst blev det en tidig kväller för mig (efter mitt trauma natten innan med Greta *asg*) jag slocknade på soffan bredvid Fredde mitt i filmen vi såg, hi, hi!
Men jag fick en välbehövlig sovmorgon på lördagen, som var minst sagt ljuvligt! Jag var som en ny människa när jag steg upp:-).

Denna lördag bjöd sen på både husvisning på landet och barnkalas för Gabriel på em.
Jag vill inte avslöja något mer än om visningen, förutom att vi är sjukt förälskade i huset båda två som vi kollade på (och vi har kollat på många hus under vintern som gått, jag har bara inte bloggat om det eftersom de ej varit intressanta objekt!) Men den här gången ska vi slåss! Vi kommer inte ge oss i första taget kan jag säga! Stackars dom som hamnar i den här budgivningen med oss, hi, hi, hi!! Jag tror faktiskt vi kanske hittat "vårt" ställe:-D. Men man vet ju aldrig vad som händer såklart? Det är en sista visning imorgon sen antar jag att budgivningen kör igång. Och som ni vet sen förut så förlitar jag mig på Honom där ovan, och likaså gör jag nu:-D. Är det meningen att vi ska ha detta ställe, är det rätt för oss? Ja, då blir det så! Det är jag helt säker på! Dessutom så känner vi den här gången att vi kommer ta oss en ordentlig strid för placet, de kan jag lova!! Men be gärna en liten bön för oss nu, att om det är rätt ställe för oss så får vi det också♥. För vi vill ju inte ha det om det inte är meningen att vi ska ha stället heller:-). Vi borde veta mer i slutet av veckan, åtminstone borde väl en budgivning vara igång.....spännande!

Söndagen bestod av kyrkobesök i vanlig ordning med barnen, mamma och moster Charina som hälsade på hos mamma denna gång. Sen hem och laga söndagsmiddag till allihopa och "lådor" till mannen i huset inför kommande arbetsvecka:-).
Sen var det även meningen att jag skulle ha hunnit med en skön ridtur i skogen med en bekant. Hon vädjar om min hjälp då hon inte hinner med alla hästar hon har. Jag skulle gladeligen hjälpa till varje dag! Om jag kunde/tid fanns:-O!? Ska försöka komma iväg lite då och då tänkte jag....Men pga av ösregnet denna gång så ställde vi in ritten helt och satasar på en tur till nästa helg istället:-).

Jo, jag tror de var allt för ikväll minsann=). Hoppas ni haft en fin helg, kramar från oss♥.



Idag var det utomhuspremiär på Gabriels fotboll....härliga vår:-)

 
 


Kommentarer
Postat av: Cattis

Åh vad spännande med budgivningen! Håller tummarna stenhårt :-)

2011-04-05 @ 08:28:00
Postat av: Sandra

Jag håller också tummarna för er på budgivningen - spännande!!

2011-04-05 @ 19:48:37
URL: http://www.lillaangelyne.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0