Akutbesök...

Hej å hå!

Det blev en intensiv kväll/natt igår med! Greta fick så hög feber på kvällen att hon spydde ner sig själv och hela sängen efter läggdags:-(. Och när jag tog i henne var hon brännhet och termometern visade 40,6! Stackars liten. Jag vågade faktiskt inte stoppa i henne mer alvedon på en gång utan att rådfråga sjukvårdsupplysningen först. Och de tyckte (precis som jag) att eftersom febern inte gått ner trots medicinering tidigare på kvällen så var det bäst att besöka akuten. Så det gjorde vi. Vid 21-tiden igår satt vi i väntrummet jag och Greta. (Som tur va kom Fredde oväntat hem!) 

Läkaren lyssnade, tittade kände och klämde och allt såg bra ut. Det enda som var mindre bra var sänkan, som låg på 33. Normalt ligger den under 8, fick jag veta. Så vi blev hemsläppta på permis, som läkaren uttryckte det.
Vi ska alltså ge henne en till två dagar till för att se om det blir bättre och febern ger sig? Annars ska vi kontakta dom igen för att kolla sänkan en gång till. Bra att dom tar sånt här på allvar tycker jag!

Imorse låg febern kring 39 och under dagen närmare 38, för att sen hamna på 39,7 nu på kvällen igen. Vi får se hur natten/morgondagen blir? Vi hoppas på en bättring:-).

Vad gäller "huset på prärien" så börjar det hända en del grejer nu! Men tyvärr är det lite för tidigt att orda mer om det nu....De närmsta dagarna blir spännande!


Hoppas ni haft en bra dag:-)

Kommentarer
Postat av: Hanna

Men lilla vännen! Hoppas hon blir pigg snart igen...

Vi satt oxå på akuten igår, 2 timmar tog det innan vi fick komma in! Sjukt att man ska behöva sitta så länge utan hjälp med ett barn på 4 månader som har svårt att andas...

Krya på dig lilla Greta!

2011-04-08 @ 11:11:53
Postat av: Helena

Hoppas lillfia blir bra snart igen!

Önskar er en trevlig helg!



// Helena

2011-04-08 @ 22:02:19
URL: http://madebyhelena.blogg.se/
Postat av: Martina

Håller alla tummar att febern ger med sig för lilla tjejen<3

2011-04-09 @ 06:55:17
URL: http://martinaolofsson.blogg.se/
Postat av: Maria

Men fy så hemskt.. Hoppas eran lilla tjej blir bättre snart!

2011-04-09 @ 14:30:22
Postat av: Maria Andersson

Oj.. Kom på att jag kommenterade med bara namnet Maria. Men det finns så många Maria att jag borde nog lägga till efternamnet också. :-)

2011-04-09 @ 14:35:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0