Öland i bilder...

Hörrni, jag hann aldrig med någon uppdatering igår.....Men nu kommer en iaf!
Vi har haft underbara lata dagar vid stranden (ja, så lata dom kan bli med tre barn förstås). Och vi valde verkligen rätt vecka att åka på. Vi tänkte ju nämligen åka veckan innan, men jag höll hela tiden koll på vädret hemifrån. Och då det såg bättre ut en vecka senare så fick de bli så! Och det gjorde vi rätt i, för vädret har verkligen varit kanon hela veckan!! Så nu är vi bruna & fina allihopa:).

Vi har alltså bara njutit och tagit dagarna som dom kommit. Barnen har käkat den ena glassen efter den andra och vi har haft picknick varje dag på stranden. Härligt! Greta, (som numera är klassad som världens största badkruka:-D) badade inte EN ENDA gång!! Hon skrek som en stucken gris när vågorna nuddade dom små bruna tårna, ha, ha, ha!!! Ni skulle ha sett henne! Jag ångrar mig att jag inte filmade det så ni hade fått se. Men jag har iaf en skön bild som bevis:). På ett sätt var det faktiskt rätt skönt, då jag slapp vara som en "hök" på henne vid vattnet och att hon faktiskt höll sig till oss. Det hör inte till vanligheten annars, då är det jaga som gäller! 
Så en hink med vatten och en spade under parasollet var Gretas refräng i år:). Undrar hur de blir med det till nästa år:P??

En annan grej som varit riktigt kul är Gretas stora förälskelse i hästar:). Hon har från att bilen börjat rulla och tills vi stannat fullständigt skrikit HÄÄÄÄÄSSSS mammma, HÄÄÄÄÄÄSSSEEEERRRNEEE! Mitt älskade charmtroll. Hoppas nu denna förälskelse håller i sig framöver också, då lär ju pappan smälta och Greta få en ponny = mammans dröm går i uppfyllelse:-D.

Vi tog med Gretas & Gabriels kusin Julia också, just för Gabriels skull. Så han skulle ha någon att leka med om dagarna:). Det var kanon. Dom har haft jätteroligt & mindre roligt emellanåt tillsammans;P. Precis som det ska va med barn:).

Mina två favoritstränder på Öland är iaf Böda sand och stranden vid raukarna. Det är så vackert där! Känns precis som man är i utlandet:). Jag saknar det redan! Men, men. Man måste ju tillbaka till vardagen nån gång igen...

Så idag händer inget speciellt , lite plock och röj härhemma, tvätt som skall vikas och några ärenden uträttas m.m. Och i em åker jag sen till salongen igen och pysslar om mina naglar/händer:). Får se vad de blir denna gång? Vågar jag mig på något nytt eller är jag en fegis;P? Vi får se.

Btw så firade jag och älsklingen 3-årig bröllopsdag igår♥! Guuu, va tiden går fort!! Tre år som gifta & tio år som par!! Var tog dom åren vägen??? Jag blev iaf glatt överraskad med underbara blommor vid dörren härhemma:). Och eftersom Fredde är i Sthlm och jobbar så blir det ju svårt att fira tillsammans. Men vi har spikat att fira lite lätt längre fram, de behöver vi:)

Sist men definitivt inte minst, så vill jag avsluta med ett jättegrattis till min kära vän Sandra som förra lördagen äntligen blivit fru♥! Grattis till dig & er!! Ni är så fina ihop!!


Här kommer lite bilder som lovat.....






Hamnen i Byxelkrok






Kusin Alexandra & mamma steker på beachen!









Kaffepause efter vägen...






Ett hopp för sommaren!



Hääässssseeeerrrneeeee!






Glaaaassssccchhh!



Lådbilslandet var det bästa tyckte Gabriel!










Raukarna♥



Årets badkruka:-D





















Bestämda steg på väg...


Kommentarer
Postat av: Ewa Henriksson

Härliga bilder

2011-08-09 @ 13:12:23
Postat av: Kusin-Vitamin

Taaaack för några härligt roliga dagar tillsammans!!

Ni är underbara.

Lots of love <3

2011-08-09 @ 20:33:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0