Nya tag, låser bloggen!

Hej på er:-)

Det var verkligen inte igår.....Jag har inte glömt bort er eller bloggen, men det har tyvärr inte prioriterats bara!
Och jag har faktiskt beslutat mig för att sänka mina krav på mig själv när det gäller bloggandet! Faktum är att jag tom haft dåligt samvete till och från över bloggen och Er kära läsare♥. Och ett tag tänkte jag tanken om jag skulle lägga ner bloggandet helt?? Men, faktum är, att om jag rannsakar mig själv över VARFÖR jag överhuvudtaget bloggar, så blir svaret att jag gör det mest pga att bevara minnen! Minnen för mig själv som jag gärna vill behålla och som är roliga att bevara och kunna gå tillbaka till!

Så jag har bestämt mig för att lägga bort det dåliga samvetet och fortsätter bloggandet för min egen skull, i min takt och när det känns ok och bra för mig!
I dagsläget har jag hunnit skaffa mig tre olika jobb dessutom, och en man som (fortfarande) är borta i veckorna underlättar ju inte när det kommer till tid heller! Sen ska ju barnen, djuren och hemmet hinnas med också. Så ni kanske förstår att tiden, orken, prioriteringen till bloggen minskat drastiskt?!

Jag har även beslutat mig för att låsa bloggen. Hur man nu gör det?? Ska undersöka det ikväll.....Så ni som vill ha lösenordet hit i fortsättningen får gärna hojta till, så ska vi se vad jag kan ordna:)

Många veckor har gått sen sist! Det har tom hunnit bli andra advent. Hemma är det lite julpyntat med tomtar, stjärnor & stakar. Myspys som vanligt:).

Veckorna rullar på för Greta på förskolan, dock har de sista dagarna varit fyllda av separationsångest vid lämnandet! Stackars liten!! Inte kul när man får lämna henne gråtandes:(......
Gabriel kämpar på i skolan och är en riktig liten spjuver med mycket spring i benen och myror i brallan! Det är på både gott och ont....tyvärr så blir det rätt mycket tjatande på honom tror jag. Och emellanåt tycker han skolan är jobbig! Jag hoppas det lugnar sig med tiden. Skolan ska ju vara rolig-åtminstonde i första klass!

Till helgen som kommer åker jag till Gbg, lördag till söndag på BAL:). Japp, de ni! Min kära, härliga kollega i Forever har bjudit mig på både bal på Forevers slott i Mölndal, tre-rätters middag och hotell:-O! Superglad blev jag och tackade JA, såklart!! Det ser jag fram emot:)

Jag och Fredde har också hunnit vara iväg på två hotellsvängar tillsammans sen sist jag skrev. Det behövde vi och har gjort oss förtjänta av:). Den ena svängen blev iaf till Färna Herrgård & Spa. Det var nämligen tre år sedan sist och vi var nygifta då vi var där! Jag bokade samma svit som då, tre-rättersmiddag och inträde till Spa anläggningen. En halvtimmes massage för frun blev det också:). Riktigt avkopplande sväng!

Sen var vi iväg till Sthlm för två helger sedan. Då blev det också en hotellnatt för två, middag på Texas Longhorn(som för övrigt har grym mat om man älskar kött som jag:-D), och ett par svängar på olika barer i stockholm city på nattkröken:). Sen klarade vi av julklappsinköpen till barnen i Kista galleria dagen efter, innan hemfärd till kidsen igen:). Så vi har myst av bara sjutton de sista veckorna! Underbart, jag är sååå tacksam för allt♥.

Ja, livet rullar på som vanligt, om än lite fortare bara känns det som iaf....

Jag hoppas ni mår bra därute allihopa!
Hör av er nu, ni som vill ha lösen hit. Låser bloggen om några dagar tänkte jag....

Kramar från oss!

P.s Lite bilder nedan såklart:)



Greta älskar att leka med vatten på förskolan! Tvätta bebisar är kul:)



                                      Min nya kärlek:-D



Spa på Färna Herrgård. Åk dit om ni har möjlighet, ett toppenställe!!



Gabriel har jobbat med mig på julmarknad. En riktig Aloe Vera kille:)



Första Halloween discot för Gabriels del har också gått av stapeln:)



Ett par nya Uggs till vintern var ett måste i år! Just lööööve them:)



Klappar till barnen inhandlade. Bara tomten vi väntar på nu....



En liten förskottsjulklapp till frun i huset hanns det också med i Kista:)



Denna skönhet flyttade hem till oss och Gretas rum idag! Hittade den i
en butik i stan som ska slå igen. En riktigt gammal växasäng som Greta
framöver ska sussa sött i! Jag bara älskar den! Och NEJ, jag tänker INTE
måla den vit!



Hemklickad på nelly.com och blivande bal-klänning till helgen:)



Till klänningen blir det röda skor, röd handväska & röda naglar såklart!





Kommentarer
Postat av: Jessica

Du vet att det finns en bloggApp va? Skitsmidigt att skriva nån rad och slänga in en bild liksom :)

Puss

2011-12-06 @ 22:49:23
URL: http://agni.blogg.se/
Postat av: Helena

Hej Frida!



Forstår att det är mycket att stå i och att tiden är knapp imellanåt. Klart du inte ska ha dåligt samvete när bloggen inte hinns med. Jag har också haft tillfällen då jag tänkt lägga av då man känner av tidsbristen. Men precis som du, så skriver jag främst för mig själv och har bestämt att jag aldrig ska ha dåligt samvete när det blir glest mellan inläggen. Bloggen får aldrig ta tid från sånt som är viktigare. Men det är som sagt så roligt att få vardagen dokumenterad, att kunna gå tillbaka och minnas sånt som annars skulle glömmas bort.



Jag fortsätter GÄRNA att läsa och följa dig och din fina familj! Ha det så kul på balen!



Kram

// Helena

2011-12-08 @ 22:25:34
URL: http://madebyhelena.blogg.se/
Postat av: Cecilia bäck

Småbarnsmor till tre kids, läser o känner igen mig. Fortsätter gärna,om jag får! :-) mail: [email protected]

2011-12-10 @ 03:31:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0