Ensam mamma söker...tid!





Hej å hå!

Lämna barn i skolan, röja lite hemma, äta/mata lunch, hämta barn i skolan igen, hem igen, laga middag, servera & mata barn, packa fotbollsväskan och så iväg på premiär-fotbollsträningen med Gabriel i en timme (Greta hänger med som vanligt), sen handla det nödvändigaste efter träningen, hem igen, på med pyjamas på Greta och i med en flaska välling, borsta små tänder och så i säng med minstingen, fram med kvällsmat till stora killen, två och en halv smörgås + en banan senare borstas även dom tänderna och stora killen ligger i sängen med!

Puh....nu sover båda ialla fall och jag gör mig väl förtjänt av lite sen middag i lugn och ro. Nudlar med tonfisk fick de bli:). Riktigt exotiskt, ha, ha!!

Men herregud, såna här dagar är det bara att glömma allt vad träning heter! Det är bara så kööööört....
Sen är det väl inte alltid det är såna här hektiska dagar heller..... Nej, det som är svårast är väl att få tid till sig själv när man är "ensam mamma" hemma jämt med två barn. Och visst skulle jag väl kunna pallra mig ner i vårt lilla gym härhemma, men jag har såååå svårt att finna motivation till den sortens träning! Jag har aldrig gillat att gymma, usch, fy och blääää! Nej, jag är mer en "pass-människa" och jag känner att jag behöver komma ut och bort från det här huset ibland. Dessutom behöver jag en halvt galen tränare som skriker på mig att kämpa på:-D.

Nej hörrni, här kommer minsann ingen pappa hem mån-fre kl 17 som de flesta andra. Och det suger emellanåt kan jag säga! Men, men jag ska absolut inte klaga....jag önskar bara att jag kunde få komma iväg lite. Ett par tre gånger/vecka och skaka på fläsket skulle inte va helt fel:-D. Är det för mycket begärt?!

Har NI några tips att ge? Kanske finns där någon av er som har liknande situation? Tipsa mig gärna om, i såna fall hur ni gör.

Nej, undrar om man ska satsa på att inhandla en crosstrainer för lite hemmaträning framöver?!.....Kanske skulle va nåt:-) Ska ta en liten kik på Blocket.....Wish me luck!

God kväll på er & kramisar från oss♥

Kommentarer
Postat av: Lina

Absolut, köp en crosstrainer! Jag har en och det är väl tur för annars skulle man väl aldrig få till nån träning! Den är perfekt, man tränar hela kroppen och så kan du kompletera med lite armhävningar och situps. Syrran och jag går på afrikansk dans onsdagar mellan 18.30-19.30, superkul och där snackar vi skaka rumpa :o)Häng på vet ja! Lycka till! Kram Lina

2011-02-16 @ 10:44:57
URL: http://www.homebylina.blogspot.com
Postat av: Jenny Fredin

Jag känner igen mig i det du skriver, gillar inte heller att gå till gymmet om det nu inte är ett "pass" på gång. därför har jag nu beställt hem en dvd med zumba!!! Det lät skoj å man får ha ett "pass" för sig själv när barnen väl har lagt sig!!! Lycka till med träningen!!! Kram Jenny

2011-02-16 @ 12:26:52
Postat av: Anonym

Vi har ett litet gym i norberg med lekrum, de kräver ju dick att de är lite äldre :(

2011-02-16 @ 20:19:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0