Älskade skitungar!


♥Skitunge nr 2♥


Jippiiii!!!

Idag togs bandaget bort och inget nytt behövdes heller, då kan man väl få vara såhär glad:-D. Nu är det bara såren som ska läka efter där blåsorna satt. Skönt! Har ni förresten sett så många tänder Greta fått? Jag tror vi är uppe på en 13 st:-O! Gullunge♥. Och som hon snackar nu, här är några exempel:

Geta=Greta
Tixie=Trixie
Ack, ack=Tack, tack
Mamma
Pappa
Ah!=Om saker som gör ont
Usch=Bajs i blöjan
Nanna=Snuttefilten
Tutte=Napp


Hi, hi, hi!! Det händer mycket nu och vilken energi hon har sen då:-O! Hon hittar på allt härhemma, drar fram grejer, runt i hela huset, kastar ner saker för trappen, klättrar i soffan, äter hundmat och de mesta man kan hitta på golvet såsom sten, stickor från veden, kex och chips från skåpen slinker också ner ibland. Ja herregud ja! Hon håller mig minst sagt igång om dagarna lilla fröken bus! När hon var bebis så hade jag en känsla av att hon skulle bli lugnare än Gabriel var och lite mer av en  "jag är där mamma är" bebis. Men ack sååå fel jag hade! Hon har precis lika mycket spring i benen som storebror (som flera gånger kom bort vid olika tillställningar, försvann i affärer, smet iväg osv) och är inte ett dugg skeptisk mot "världen". Och när det gäller att hitta på och ta sig för av olika saker så slår hon tom storebror:-D. På det skall också en stoooor dos drama läggas till, ha, ha, ha!! Det märks att vi fått en tjej den här gången, en riktig liten dramaqueen är vad hon är:-).
Med sina bakåtkastningar med huvudet (när allt inte går som hon tänkt/vill), slänga omkull sig på golvet och bokstavligen skrika MAMMA hundra gånger tills man svarar "Ja, Greta vad är det?" Då bubblar hon en massa till svar som jag inte har en aning om vad hon säger:-D.
En härlig ålder är vad det är, och dom blöta små pussarna hon generöst delar ut dagligen får en att smälta och glömma bort för en stund hur intensivt det också kan vara!

Sen har vi Gabriel som i sin tur är som en upprorisk tonåring i miniatyr just nu=): Med det kommer häng på brallorna, kepsar i alla de slag och färger, kläderna för dagen väljs med stoooor omsorg och det gäller att vara "cool för att få tjejer", och när han sen blir stor så ska han ha en tatuering med svamp bob fyrkant och snusa:-O
Sen tror jag ibland han saknar hörsel, eller åtminstone så vill han inte höra överhuvudtaget vad jag säger/ber honom om:-D. Envis är bara förnamnet och med en attityd som en 13-åring:-). Jisses!! Hur orkar man?!
Jo, man bara gör det.....av KÄRLEK♥. Och den tar aldrig slut, den blir bara mer och mer, starkare och starkare och växer och växer.....för var dag som går!

Älskade, älskade ungar♥. Vad vore jag utan er?! Måhända det är jobbigt ibland och vissa dagar mer än andra. Men det spelar ingen roll för jag är mamma, det vackraste namn jag kan bära!



♥Skitunge nr 1♥




Kommentarer
Postat av: Lena

Ha ha låter härligt med skitungar :) Ge dem en varsin blöt puss från tant Lena <3

2011-02-01 @ 13:40:58
Postat av: Cattis

Härligt inlägg Frida. Trycker på "gilla" knappen =)

2011-02-01 @ 16:48:16
Postat av: Ingela

Ni har så fina barn!

2011-02-02 @ 20:00:22
URL: http://inan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0