Gammalt blir som nytt!

Ååå, ännu en underbar dag med sol! Det blir perfekt att promenera till skolan i em för att hämta Gabriel:-).
Jag och Greta har precis varit till en lokal sömmerska med vårat sofftyg som behövde rustas upp! Det är nämligen fem st dragkedjor som gått åt skogen på både kuddar, dynor och själva sofftyget. Och eftersom det inte är nåt fel på själva soffan och man kan klä av den och tvätta den när det behövs (toppen när man har småbarn) så måsta den bara rustas upp och bli kvar härhemma!
Sen kom jag ju på att jag även har sju par(!)jeans/byxor som legat typ ett par år i skåpet med trasiga blixtlås utan att kunna använda dom:-S. Det har liksom aldrig blivit av, och tiden har sen bara gått. Men nu så kära vänner, är jag snart sju par brallor rikare:-). För ni vet väl hur det är med jeans?! Ju mer man använder dom desto skönare blir dom!
Som pricken över i så skulle hela kalaset vara klart redan nu på fredag:-O. Snacka om att jobba snabbt!
Tjohooo, tänk va glad man kan bli över gamla grejer som man får användning för igen:-).

Igår invigde vi altanen för första gången i år med middag i solen innan fotbollen. Det var Gabriel som insisterade och tyckte det skulle vara mysigt. Så jag dammade av efter vintern och torkade rent därute. Och det var riktigt mysigt:-). Innan maten så åkte Gabriels skateboard fram oxå. Soldäcket utanför altanen är nämligen perfekt att träna på innan snön smälter och gruset är borta på backen! Och va duktig han har blivit då. I år får vi försöka komma iväg lite oftare till skateparken. Övning ger ju färdighet!



 Mammas coola skatekille♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0