Kommentarer & ett perfekt liv! (uppdaterad m. text)

Fundering nr 1:
Sista tiden har jag funderat lite på att, av alla er som läser här så är det inte en enda som kommenterat någonting på sistone?! Hur kommer det sig? Till en början så ville jag inte ens ifrågasätta det hos er läsare eftersom jag är en sån som inte vill fokusera på det negativa, det har ni säkerligen redan märkt här i bloggen! Men det är ju rätt tråkigt att bara skriva och skriva när inte en enda av er vill kommentera något man skriver om. (Nu menar jag ju såklart inte ALLA som läser bloggen, det finns ju trots allt en liten skara bestående av mina vänner och ett fåtal andra som lite titt som tätt kommenterar.)
Men ALLA ni andra då? Är ni bara nyfikna (de flesta Avestabor!)? Vill man bara snoka runt? Men aldrig ge sig tillkänna?  Jo, nu är jag minst sagt lite kritisk (vilket jag egentligen inte gillar)! Men det är ju faktiskt bla kommentarerna som är moroten för den som bloggar! Det är dom som är roliga att få och att läsa, positiva som negativa spelar mindre roll, man har iaf fått en:-).

Fundering nr 2: 
Men är ni sen ute efter att gotta er i mitt privatliv så kan ni sluta läsa nu! Jag kommer ALDRIG någonsin bli privat här, jag kommer aldrig någonsin "hänga" ut familjeangelägenheter, privata problem och motgångar i allvarligare bemärkelse. Nej, där går min gräns! Jag väljer sjäv vad jag vill dela med mig av till er, och tur är väl det. Och då har jag valt (för de mesta) att dela med mig av de roliga i mitt liv! Däremot är jag personlig i det jag skriver och framförallt ärlig! Det andra, mindre roliga väljer jag att lägga minst fokus på, vilket resulterar i att jag sällan skriver om det också.

När jag själv läser andras bloggar så väljer jag hellre att fortsätta läsa dom som ger mig positiv energi än dom som ENBART skriver en massa negativt skit, rent ut sagt! Enbart bittra & gråa bloggar ger inte mig någon glädje iaf. Dom går bort för mig! (Naturligtvis ger vissa inlägg mig tankeställare emellanåt och det är bra.)
Men jag kan även tänka mig att det finns en hel del människor som älskar att "gotta " sig i sånt, sk olyckskorpar! För då tycker/tror dom att de har det lite bättre själva. Eller har jag fel?!

Men sitt nu inte på andra sidan skärmen och tro att jag försöker utge mig själv för att leva i en rosaskimrande "drömvärld". Jag har bara valt att INTE dela med mig av de djupaste "motgångar" i mitt liv!
Sen är det otroligt blåögt/naivt i mina ögon sett, att som läsare tro att någon försöker utge sig för att leva ett sådant perfekt litet liv med perfekta små barn & en perfekt man/fru! Vem gör det liksom? Alla har vi ju våra problem, upp- & nedgångar, med- & motgångar. Eller hur?! Det där perfekta fläckfria livet finns inte hos någon. Vi väljer bara själva vad vi vill fokusera på i det!  Jag försöker välja det positiva:-D.

P.S....
I ett perfekt litet liv, krävs en perfekt vagn (ironisk)! Ha, ha, ha!! Här är min:
Bäst att ni kommenterar nu också;-p).

Uppdatering!
Vill även tillägga om jag varit lite otydlig med en grej?! Och det är att jag själv följer endast två bloggar och där kommenterar jag lite då & då! Inte alltid/alla inlägg såklart, och det menar jag inte att ni läsare ska göra här heller! Men ett litet tillkännagivande att man läser bloggen är alltid kul att få;-)



      













Kommentarer
Postat av: Lina

Den blev ju suuuuperfin vagnen! Synd att man inte behöver barnvagn nå mer, fast lite skönt är det allt :o)Jo, jag förstår dina känslor angående kommentarer, har ju själv en blogg med många läsare, men inte lika många som kommenterar (har du gjort det ;o) I alla fall... så kan det ju ofta handla om att som i mitt fall, jag följer typ 30-40 bloggar och då kan man ooomöjligt skriva kommentarer till alla!! Det blir vissa man väljer ut och följer mer närmare, medans andra inspireras man av och får idéer men man kanske inte kommenterar dem lika flitigt. Sen håller jag med om att man inte ska vara alltför utlämnande om sig själv och sin familj, man vet aldrig om den informationen och så även bilderna hamnar i fel händer! Ha en fin dag! Kram Lina

2011-03-22 @ 11:41:27
URL: http://www.homebylina.blogspot.com
Postat av: Malin Rabb

Hej Frida! Jag skriver som Lina ovanför...det blir dåligt med kommenterande från min sida pga att jag följer massa bloggar,och är dålig på o kommentera där oxå..Men jag ska tänka på det,nu när du efterlyser fler kommentarer!! :)) Ha en fin dag!!! Vilket väder!! :)) Kramar!

2011-03-22 @ 12:43:59
Postat av: Nilla

Hej Frida! jag läster din blogg varje vecka, fastnade efter att en kompis tipsat om den och sen att jag insåg att du bor i samma stad som jag gjorde innan jag flyttade till England.

Gillar när du lägger ut bilder på dina fina naglar, har blivit fler än en gång jag kommit hem med liknade naglar som du haft.



Hur har dina bröst lägt nu? Hur lång tid tar det innan dom läkt helt?



Kram Nilla



P.S vagnen blev ju super snygg!

2011-03-22 @ 14:33:43
Postat av: Lena

Jag är en utflyttad Avestabo som sökte på blogg+avesta och fann din. Kul att få stilla sin avestalängtan lite, sen extrakul att vi råkar ha precis lika gamla döttrar, mammabloggar är alltid uppskattat att läsa och följa de smås utveckling. Du skriver bra och har en skön inställning till mammalivet!

2011-03-22 @ 15:04:10
Postat av: Emmie

Det är väl så överallt? Jag kan inte tänka mig att du kommenterar alla blogginlägg du läser hela tiden?



Man kommenterar om det är något speciellt som fångar ens intresse och som får en att reagera - som exempelvis ett försök att få bloggläsare att få dåligt samvete? Anledningen att jag inte kommenterar oftare är väl kanske för att allt är positivt hela tiden? Jag känner inte att du inte behöver peppas eller muntras upp.



Kommentarer är svårt, man får kanske tänka så att läsare återkommer för att de gillar ens blogg och vara glad för de kommentarer man får när man får dem.. Annars får man fråga sig själv varför man bloggar överhuvudtaget?

2011-03-22 @ 16:40:24
Postat av: Sandra

Vagnen blev verkligen superfin och jag ser fram emot att se den i verkligheten (och provköra den lite kanske =D).



Kommenterar behöver ju inte handla om peppning eller uppmuntring som kommenteraren ovan skriver om, utan kan ju faktiskt bara vara att lämna ett spår någon gång då och då. Självklart, om man följer många bloggar, kommenterar man inte alltid - på allt. Men om det är någons blogg som man fastnat lite extra för att läsa gör det ju ingen skada att kommentera något man fastnat lite extra för (för det antar jag att man gjort om man väljer att följa...). Snurrigt värre blev det nu.



Så, jag älskar din blandning av allt livet för med sig - den är verkligen Du (även om jag ju både vet och förstår att den inte inbegriper allt som händer i ditt liv)!



KRAM

2011-03-22 @ 18:45:25
URL: http://www.lillaangelyne.blogspot.com
Postat av: Malin

Hej Frida! lägger en kommentar jag oxå. Jag läser faktiskt din blogg just av den anledningen att du ofta är så glad och positiv! sen är det klart att alla har motgångar i sitt liv men det håller man för sig själv, slutat läst bloggar där man lämnar ut sig och sitt privatliv, barn, nakenbilder för mkt. Sen fungerar vi ju så att vi gärna gottar oss i andras liv för att det just inte händer så mkt i våra egna liv och vi tror att alla andra har det så mkt bättre. Klart du/ni har motgångar som alla andra! men fortsätt med din fina rosa blogg! Läser den så gärna! Kram

2011-03-22 @ 19:17:07
Postat av: Maria

Jättefin vagn!!

2011-03-22 @ 20:16:17
Postat av: Helena

Hej Frida!

Vet inte om du kommer ihåg mig, men vi jobbade ihop nåt år på Svensk Äldreomsorg, Östermalm för typ 10 år sen. Det var så komisk, för jag trillade in på din blogg av en slump för några veckor sedan. Om jag inte minns fel så var det när jag googlade på Zumbafitness! Kände igen dig på en gång, och sen dess har jag kikat in med jämna mellanrum. Hade tänkt att jag skulle skicka ett mail till dig, men med tanke på dagens inlägg tänkte jag att det var tillfälle att skriva en rad.



Jag gillar din blogg jätte mycket! Gillar den positiva känslan och det är alltid kul att läsa om andra som befinner sig i samma del av livet som en själv. Det var självklart också kul att få ta del av det liv du lever idag, vad du gör och vad som hänt sen sist. Jag tycker att du fortfarande verkar vara den trygga, glada tjej du var då, och nu mer också en fantastik mamma!



Jag bloggar också sen några år tillbaka och kan känna igen tankarna bakom dagens inlägg. Ibland bryr man sig inte, men ibland blir man rätt less på att ingen skriver nånting. Jag har min blogg för min egen skull, för att dokumentera vår familjs liv. Men det är klart att det ändå är väldigt glädjande att nån gån få lite respons på det man skriver, när folk trots allt läser. Menar inte att man alltid måste skriva, men iaf lägga ett litet spår efter sig ibland.



Så, nu när jag tillkännagett mig, så ska jag lämna en kommentar då och då!



Kram

Helena

2011-03-22 @ 20:54:22
URL: http://madebyhelena.blogg.se/
Postat av: Ulrika Wiman

Hej Frida!

Jag hade inte en aning om att du kände så om kommentarerna:-(

Jag läser din bloggg just för att den är så positiv! Jag blir glad av att läsa den och du är duktig på att skriva så fortsätt gärna med det! Alla vi småbarnsföräldrar behöver lite energi och det är beundransvärt att du tar dig tiden att lägga ut din vardag för oss andra att läsa! Vill man bara skriva av sig kan man skriva dagbok men du låter oss ta del av ditt liv och det tackar i alla fall jag för!



Jag ska slänga in en kommentar i fortsättningen för i huvudet har jag naturligtvis tänkt att det du skriver är bra - annars hade jag inte fortsatt läsa, men nu ska även du få kred. för det du gör!



Ha det så jättebra så ses vi i skolan:-)



Kram Ullis

2011-03-22 @ 22:00:44
Postat av: Anonym

Hej,

Jag halkade in här när jag var in på någon (?!?) annan Avesta blogg. Är fruktansvärt dålig på att kommentera, bloggade själv tidigare och kunde känna mig frustrerad när jag hade ca 100 läsare om dagen men kanske fick 1-2 kommentarer på var tredje inlägg:(

Haha, vet ju som sagt hur det är att inte få några kommentarer och ändå kommenterar jag inte själv, knäppt!



En söt trevlig blogg om vardagslivet tycker jag att du har!

2011-03-22 @ 22:23:31
Postat av: Linnea

Jag frågar bara om dina tuttar ja :$ hehe. ska bli bättre! ;D vet ju själv hur värdelöst det är! :)

2011-03-23 @ 10:09:04
URL: http://emmalinneastorm.blogg.se/
Postat av: Lisa

Hej Frida

Jag hittade din blogg via en gemensam bekant (Sandra J) och jag fastnade här. Du skriver bra, ärligt och intressant om ditt liv. Men vi har väldigt olika åsikter om mycket (iaf om jag utgår ifrån din blogg) och jag ser ingen anledning till att kommentera då.Du lever ditt liv och skriver i din blogg på DITT sätt. Men jag uppsakttar att läsa om det, att få se på saker ur helt andra vinklar än mina egna är bara hälsosamt. Även om jag efter lite begrundan kommer fram till att jag inte håller med dig ändå ;). Det här blev lite rörigt, men jag hoppas att du förstår. Jag vill inte opponera mig mot nåt som du tycker är bra, just därför att du tycker det är bra. Jag ser ingen anledning till det.

//L

2011-03-23 @ 14:40:47
URL: http://lisaswhippets.blogspot.com/
Postat av: Kusin-Vitamiiiin

Ååå vad roligt att du äntligen fått så fina kommentarer =)

You go girl!

Saknar dig..<3

2011-03-24 @ 19:59:05
Postat av: Ingela

Snokar inte runt på något vis men tycker om att läsa just för att du är så glad och positiv hela tiden. Även om man inte känner folk i verkligheten kan det vara upplyftande att läsa positiva ord. :)



Är ju Avestabo men känner inte dej alls. Tycker du har en mycket fin familj som utstrålar mycket glädje!



Ha en fin fredag!

2011-03-25 @ 08:25:28
URL: http://inan.se
Postat av: Carolina

Vet faktiskt inte hur jag hamnade på din blogg :), men jag har iaf fortsatt läsa den då din blogg ger mig positiv energi. Tycker du verkar vara en härlig tjej...Ska väl tillägga att jag inte är Avestabo ;)

Ha en toppen helg Kram Carolina

2011-03-25 @ 20:59:18
Postat av: Jeanette

Hej!



Ja ramla in här genom Sandra tror ja..

Sen har ja kikat in lite då & då eftersom

du har en så blandad blogg så har de alltid varit roligt att läst.

//Jeanette

2011-03-27 @ 13:24:35
URL: http://lurvtussa.blogspot.com/
Postat av: sandra

Haha jag e inte heller en nyfiken Avestabo ;)...Men ska härmed göra mitt första inlägg :)!!! Detta är ett tyg helt i min smak!!!Skitläcker!!! Härligt att höra att op gick bra ( fast d visste jag redan genom Pernilla;))...Kram å ha d gott!

2011-03-27 @ 23:27:45
Postat av: Maria Andersson

Jag är lite seg på att kommentera. Men jag läser din blogg och jag är en nyfiken Avestabo, haha! Du kanske inte skriver om privata saker men du skriver på ett personligt sätt Frida och sånt tycker jag om. :-)

2011-03-29 @ 14:34:27
Postat av: Matilda

Hej! Jag är en såndär som är dålig på att kommentera andras bloggar.. men det ska jag försöka bättra på!



Gillar att det du skriver är positivt och att, som du skriver, koncentrerar dig på det positiva i livet! :)

2011-04-04 @ 14:47:43
URL: http://matildaullen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0