Vilken tur jag har som har en sån fin familj!

Hej igen!

Vad ska jag dela med mig av idag då? Det har ju som ni kanske förstår inte hänt speciellt mycket härhemma idag heller eftersom jag inte får göra för mycket heller!...Och med tanke på att jag inte får duscha hela kroppen förrens på torsdag igen så blir man lite "folkskygg" om man säger så;-D. Jag känner mig väl kanske inte som den  superfräschaste mamman just nu om man säger så! Men men, det är bara att stå ut, på torsdag får jag äntligen duscha igen och sen så tas ju stygnen bort på fredagen och även tejpen. Ska bli sååå skönt. Tänk va man kan uppskatta en sån simpel grej (för oss) som en dusch igen efter bara några dagar utan! Jag vill inte ens tänka tanken på hur det måste vara att leva ett liv utan fri tillgång på vatten:-S! Nog har vi det bra här i norr....kanske alldeles för bra ibland?!

Det jag också tampas med om dagarna sen jag kom hem är ju att inte få lyfta/bära liten Greta. Jag ska ju helst inte göra det på två veckor! Så ni kan ju tänka er att man får planera om lite om man säger så. Inte för att jag är en sån som går omkring och bär hela dagarna på min snart 1½ åring inte! Men det är onekligen ett visst antal lyft per dag som är nästintill omöjliga att undvika: Lyft ur & i sängen, lyft ur & i matstolen, lyft ur & i vagnen, i bilen, you name it!
Sen vill ju liten komma nära emellanåt också och bara mysa eller söka tröst. Då är det bara att snällt sätta sig på golvet med henne en liten stund tills hon är nöjd:-). De övriga "lyftproblemen" har löst sig rätt bra ändå, för är man tvungen att lösa dom på någe vis så är det inte klokt va fantasin kan flöda:-D......Nåja, det är väl inte bara fantasin som flödar. Idag har jag iaf haft hjälp av min kära brors fru, Marcilene som gladeligen hämtade liten Greta vid 10-tiden imorse!! Hon är så förtjust i Greta och kusinerna med♥.
(Jag kanske glömt att nämna det men, allt detta "strul" uppstod ju eftersom min kära man vart tvungen att akut sticka till Sthlm för att jobba iaf! Han hade ju tänkt jobba hemifrån den här veckan för att underlätta lite för mig.....men ibland blir det bara inte som man tänkt sig, så då måste de gå ändå!)

Hur som haver, vilken minut som helst kommer nog Gabriel inspringandes  genom dörren igen, han har varit på fotboll med morfar:-). Och så kommer även minstingen när som helst hem efter en heldag hos familjen Sjösten/Rocha:-D. Tur jag har en sån fin familj som finns där när det verkligen behövs♥♥. TACK!!

Nej, lite kvällsrutiner står nu starx på tur i form av, kvällsmat, duschningar, tandborstningar & godnattsagor!
Hoppas ni haft en fin dag, kram på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0